Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart jl. heeft GroenLinks Doetinchem 3 zetels behaald. We zijn enorm blij met deze groei in zetels en met het vertrouwen dat we van 2000 inwoners uit Doetinchem, Wehl en Gaanderen hebben gekregen.

Op donderdag 29 maart zullen Karen Kamps, Marcella Heerenveen en Anne Marie Kamphuis geïnstalleerd worden als raadslid. Een dag eerder zal in de gemeenteraad afscheid genomen worden van huidig raadslid John Westerdiep. Hoewel John als tweede op de kandidatenlijst stond, heeft hij moeten besluiten om zijn raadszetel door te geven aan de volgende kandidaat. John heeft ervaren dat zijn nieuwe fulltime baan als ambtenaar bij de gemeente Winterswijk lastig te combineren is met het raadswerk in de gemeente Doetinchem. Hij blijft betrokken bij de GroenLinks-fractie als raadsopvolger.

Hoewel we het jammer vinden dat John geen raadslid blijft, zijn we ook blij dat de 3 kandidaten die de meeste stemmen mochten ontvangen onze volksvertegenwoordigers worden. Dat het ook nog eens 3 enthousiaste vrouwen zijn, is helemaal mooi. Zo dragen we optimaal bij aan een steeds gelijkere verdeling man/vrouw in de gemeenteraad.