GroenLinks heeft de nu voorliggende tussentijdse rapportage over de uitwerking kritische bekeken. Het verzoek aan het college is de volgende vragen te beantwoorden:
1. Er is voor de fietsoversteek Bilderdijkstraat (Bezelhorstweg - Marsmanstraat) een tekening opgenomen. Deze fietsoversteek lijkt geen VRI (verkeerslichten) te krijgen. Waarom is de keuze voor een VRI verlaten (collegebesluit 17 december 2013) en gekozen voor een oversteek zonder VRI?
2. De gekozen fietsoversteek Bezelhorstweg-Marsmanstraat leidt op het oog een vrij ingewikkelde fietsroutering. Biedt de oversteek een snelle, comfortabele en vooral ook veilige routering voor grote groepen schoolgaande kinderen1?
3. De drie kruisingen Duval Slothouwerstraat met de Bezelhorstweg, Bezelhorstweg met de nieuwe ontsluiting en nieuwe ontsluiting met de Bilderdijkstraat zijn ingetekend (zie kaartje). Deze geschetste routeringen lijken op het oog niet te resulteren in een veilige fietsroute. Wat is de onderbouwing voor de gekozen oplossing?
4. Bij de voortgangsrapportage is een tekening gevoegd met de locatie van IKC-Noord. Kunt u aangeven waar binnen dit gebied het IKC-gebouw is voorzien?
5. De voortgangsrapportage voorziet in een nieuwe bomenrij langs de Bezelhorstweg (ter hoogte van de parkeerplaats). Is dit de invulling voor het realiseren van een robuuste groen/natuurverbinding tussen park Overstegen en het buitengebied, met grote voordelen voor de biodiversiteit?
6. De Kiss en ride locatie voor het IKC is voorzien op het parkeerterrein sportcomplex Bezelhorst. Is het gebruik van de K+R Mariëndael voor veel mensen die komen voor het IKC geen logischer alternatief?